Tuesday 20 August 2013

Sejarah saya dengan SHAKLEE @ Sejarah SHAKLEE dengan saya

Bila cerita bab sejarah macam mana saya terlibat dengan SHAKLEE dan akhirnya terlibat dengan bisnes SHAKLEE, saya rasa Allah dah lorongkan saya untuk jumpa MLM ni..Sebabnya saya selalu doa,

"Ya Allah, rahmatilah aku, temukan aku dengan rakan - rakan yang mengamalkan biah solehah..yakni persekitaran yang baik..sebab aku tak nak terbabas dari jalan mu Ya Allah."

Saya suka kumpulan shaklee yang saya join ni..leader very humble..tak de lah beg tangan mahal, upload kereta besar walhal..pendapatan bulanan diorang sama dengan pendapatan saya setahun. Leader selalu ajak buat solat tahajud, buat solat Dhuha, banyak memberi, Ikhlas, Infaq harta..semua benda baik - baiklah..tu pasal saya dengan rela hati nak join group nih..Memang saya akui sejak join group SHAKLEE nih, saya dengan rela hati semakin dekat dengan Maha Pencipta. Mula - mula paksa rela..lama - lama macam best pulak.

Asal ceritanya, saya terdetik hati nak contact kembali rakan sekolah lama, untuk tanya maklumat pasal Shaklee.Nurul Hazwani Hamzah..mummy saya..tapi tanya - tanya je dan tak beli pun sebab masa tu tengah pantang melahirkan Anas.

Lepas tu rasa macam nak try ESP Shaklee..mmg try lah yang ni pun sebab adikku yang manis belanja...mkn consistent masa dalam pantang.


Syarat belanja ialah " makan habis, kalau tak habis ko bayar balik harga ESP nih..hahaha..".

Saya makan ESP sebab takut sejarah lama berulang kembali..gastrik masa berpantang..masa anak 1st (Khaulah) kena gi ER Putrajaya sebab dah tak boleh nafas gara - gara gastrik. Makan pun asik muntah je..Isyhh..x nak ingat..dah le suami jauh..Jadi sebagai langkah pencegahan, saya nak cuba ESP. alhamdulillah, sihat sampai habis hari..

Canister ESP saya bertahan untuk 8 bulan..Alhamdulillah saya berjaya menyusu penuh anak kedua, Anas. Tiba - tiba dapat surat panggilan keluar daerah..Adoii..rasa macam sakit jiwa sebab stok tak banyak. Nak tak nak, saya kembali contact Hazwani, untuk dapatkan syor apa yang sesuai untuk tambah susu supaya boleh buat stok..

Dari situ zu join jadi ahli sebab nak harga murah..tapi bila hasilnya best..memang terus rasa nak share ngan kawan - kawan ofis. Sebab kat Sabak Bernam ni tak ramai yang jadi SID Shaklee..Bila cakap Shaklee pun, diorang tanya apa tu..walhal, masa kecik - kecik dulu pernah tengok mak sedara bawa balik katalog Shaklee.

Ok sejarah Shaklee semua dah tau..google je..memang banyak dah..yang saya pasti Shaklee ada mengamalkan GMP atau Good Manufacturing Practice.. yang tu saya akan tulis dalam entri lain..sebab itu memang kepakaran saya..

Banyak nak share..cuma masa je tak ada..

No comments:

Post a Comment